Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku...


Evden çıkarken bir şeylerin eksik olduğu düşüncesine kapıldınız mı hiç?
Anahtar, cüzdan, telefon, çanta... Aslında hiçbiri.
Eksik olanın ruhu olduğunu fark eden Arif'in hikayesi bu.
Aslında İlhami Algör'ün yarım kalmış bir adam hikayesi diyorum ben. 
Hepimiz yani. 
Yarım kalmışlar olarak oturup kitap yazmaya kalksak, sanıyorum ki Algör'ün kurduğu yarım küfürler gibi kalırız kağıttan yaşamların üzerinde. 

Fakat Müzeyyen nasıl bir tutku biliyor musunuz? 
Biraz sapık ve tek taraflı bir tutku. 
Ben demiyorum, Müzeyyen olsa o da böyle derdi. 


Tutku önemli diyor birileri, bazı ilişkilerde. Kimse değil demiyor elbet ama bunu nasıl yaptığınız, gerçekten ne hissettiğiniz daha önemli geliyor bana açıkçası. 
Tek taraflı sapık tutkularınız sizi değersizleştiriyor kalplerde ve tabii doğal olarak siz de değersizleşiyorsunuz. İnsan da tutkularına sahip çıkamadığında değil de değerini kaybettiğinde daha büyük ölüyor. Bence.
Daha büyük ölmenin, Türkçe'de bir karşılığı var mı bilmiyorum.
En çok da kendimin Türkçe'deki karşılığını merak ediyorum, Türkçe'nin de derdi değilim maalesef. 
Bunu geçiyorum. 

Bitirdiğiniz de yarım kalmamış olun olur mu? 
Çünkü yarım kalan her şey sonsuzluğa uzarmış. Bunu da Nermin Yıldırım diyor. Sanki okuduğumu anlatmadım da sizi azıcık dolandırdım gibi. Olsun, bu seferlik böyle olsun. 


Aşağıda bir kapak fotoğrafı ve ayrıca kitaptan bir alıntı bıraktım size. Ben etkileniyorum bunlardan. İnsanın alıp okuyası, Müzeyyen ne hissediyor acaba diyesi gelmiyor mu?
Sadece bana olmuş olmaz değil mi?


Sevgiler...



"Böyle olmasını istemezdim ama hep olurdu. Dünyanın bütün kızılderilileri yenilir, Spartaküs kaybeder, gün batarken sararır, kuşlar döner, Sadri Alışık denilen hergele her filminde ağlardi. O ağladıkça ben de ağlardım. Nedenini bilmez ağlardım. Ağladıkça Sadri'ye kıl kapar gıcık olurdum. Üçüncü şahıs olarak kalışına, hep gidici kadınları sevişine, bu gidiciliklerin bir mecburiyet gibi duruşuna, Sadri'nin bu mecburiyetlere, giden kişinin özgürlüğü olarak bakıp, ona ihanet etmemek için kendine ihanet edişine.



Yorumlar

Popüler Yayınlar