2015'te Neler Okudum?



Başlıkla ilgili olarak bu sıralamayı yaptım ve üzüldüm. Bu muydu? Övündüğüm kendimi buldum dediğim okumaları bu kadarla mı kısıtladım dedim. Hayat bazen insana istemediği şeyler yaptırıyor demeyi iğrenç ve bayat bulurum, zoraki kabulleniş kimyamda yok ölümden başka... İnsan, insan olduğunu kendisini başka kalıplara sokmayı denediğinde anlıyor. Her kabın şeklini alıyor musunuz bakalım?  *Almamalı.
Sevgimden bağımsız bir liste var aşağıda. 








  • Ali Lidar             - Tesirsiz Parçalar
  • Halide Edip Adıvar    - Zeyno'nun Oğlu
  • Enver Aysever         - Bu Roman O Kız Okusun Diye Yazıldı
  • İlhami Algör          - Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku
  • Anthony Burgess       - Otomatik Portakal
  • Enver Aysever         - Kişisel Direniş Kitabı 
  • Vedat Türkali         - Bitti, Bitti, Bitmedi...
  • Sabahattin Ali        - Canım Aliye, Ruhum Filiz 
  • Leyla Şahin           - Ondördüncü Mektup "Güneşten Yırtılan Caz"
  • Rad Bradbury          - Fahrenheit 451 
  • Albert Camus          - Yabancı
  • Orhan Kemal           - Cemile
  • İhsan Oktay Anar      - Puslu Kıtalar Atlası





Ayrıca, 


  • OT Dergi  
  • Kafa Dergi 
  • Bavul Dergi'yi takip ettim. 
Karantina Dergi'yi de severek takip ettim "Varlığımız Karantina Altında" diyordu motto olarak ama şu an yayında değiller. Resmi internet hesapları ayrıca tüm sosyal medya hesapları hala açık, eski sayılara ulaşabileceğiniz yerleri not etmişler. Girişimciyi hakkını veriyorsa takiplemek gerekir diyorum ben. Bir göz atın derim. Geri döndüklerinde farklı bir adla da anılsalar içerik o şekilde olacak, ben memnun kalacağız diye düşünüyorum. 



Kafamı bunlarla doldurmak, meşguliyeti arttırmak, bir takım yorumları ilk ağızlardan dinlemek için birebir işlem. Bu alışkanlık insana yeni bir dünya yaratıyor. Sabahattin Ali'nin dediği gibi etrafındaki insanlar seni sıktığı zaman kitap okumalı, onlar gerçek hayattakilerden çok daha güzel, çok daha akıllı, çok daha sevecen. 
-Kötü bir eleştiri yapmadan...- Bahsini geçirdiğim hikayeler o kitapçılarda "çok satanlar" bölümündeki en dualı ve en kalpli olanlar değil elbetteki. Onlar tam da boş zamanları doldurmak için okunan kitaplar bana göre, kafa çalıştıracak bir şey yok "aşk acısından" başka. Naçizane yorumum tabii ki. Kimsenin zevkine ve okumaktan aldığı tada karışamayız elbet. Fakat bence okumak bütünüyle onlara sarılmak değil. 
Hepimiz belirli sosyal gruplarda bu kadar aynı ve yapmacık iken tek taraflı bir konuşmacıyı dinlemek, anlamak, hakkında araştırma yapıp karar vermek; bir kitaptan bütün hayatını özetleyecek sonuçlar çıkarmak gibi muazzam temeller atılabiliyor bir avuç kitapla. Ya etkisinde kalıyorsunuz ya "hayır bu böyle değil" diye isyan ediyorsunuz kendinizi araştırmaya vererek ya da "demek ki buymuş, bu kadarmış" diyorsunuz. Yeni mottolar, yarım kalmış hikayelerinizin acıklı özeti ve başka hayatlardaki benzerleri size insanları tanıtıp hayatlarınızda yer aldırıyor. Bazen yaşadığınız kanı bozuk ülkeyi size yazmış oluyorlar bazen  de yaşadığınız trajikomik ilişkinizi gözlerinizin önüne seriyor adeta. 

Nasıl adlandırmak ya da nasıl hissetmek isterseniz...

Yukarıdaki sıralanan bazı kitaplar bağımsız bir post oluşturacak gibi. 


Sevgiler





Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar