2016'da Neler Okudum?


Her şey insanlar için ne muazzam bir kabulleniş. Düşünsenize dönüm noktalarını-kırılma noktalarını... Hepsi, hepsi insanlar için. Sonsuz bir kabullenişin arasında küçük mırıldanmalarız belki ama öyle dev aynalarımız var ki isyan ateşiyle yanıyoruz kavgalarımızda. 
2016 başta ülkemizden sonra tüm dünyadan bommmba gibi geçti, deldi geçti, ezdi geçti, yıktı geçti... 

31 Aralık oluyor, ay bile göz açıp kapayıncaya kadar bitti. Sanki daha dün elimde rakı bardağını havaya kaldırıp "ben doğdum doğalı şimdi mutluyum" diye bağıra bağıra şarkı söylüyordum. Ay bitiyor, yıl bitiyor, ömür geçiyor. Yıllar geçtikçe zamanını beklediğim gelsin diye gün saydığım şeyler de bitti. Yıllar geçtikçe heyecansız hayatlar yaşıyorum herhalde. Ateşim harlanmıyor, hep bir şeyler eksik. 

Bu yıl sonunda da geçen yılı yad edeyim ne okudum neler biriktirdim paylaşayım dedim. Tabii 2015'in kuru kalabalığı yoktu bu yıl hayatımda belki bir tık daha fazla şey sığdırdım. Aslına bakarsanız neler sığdırdım da telaffuz etmek dahi içimden gelmiyor. 
Bu senenin en büyük şükrü hayatımda olan aileme öncelikle sonra ailem gibi olan dostlarıma, dünya tatlısı arkadaşlarıma, eşe, dosta; hayatımdaki nefesini tükentenlere bir de. Hatta en çok onlara. Bu yılın sonuna kadar hepsi için iyi ki vardılar ve iyi ki gittiler dedim. Pişman olmamak çok iyi. Olmasaydınız olmazdım.

İki yıldır bu okuma listeleri baştaki hedeflerimle hiç alakası olmayan tablolar oluşturuyor. Zamanımı daha değerli bazı şeylere ayırdım; muhabbetler gibi. Gerçi kimselere yetmiyor ayırdığımız vakitler herkes şikayetçi ama sevilmek acı ve güzel bir duygu olabiliyor çokça, hatta sırf onun hatrına ^^ 
Liste aşağıda, zaten çok da uzağa gidemez boyu epey kısa ^^ 



  • İLHAMİ ALGÖR             İKİRCİKLİ BİRİCİK 
  • CEMAL SÜREYA             ONÜÇ GÜNÜN MEKTUPLARI
  • ALİ LİDAR                ALENGİRLİ ŞİİRLER
  • ALİ LİDAR                Z RAPORU
  • TUNÇ KILIÇ               SIFIR 
  • ORHAN PAMUK              KIRMIZI SAÇLI KADIN
  • VIRGINIA WOLF            KENDİNE AİT BİR ODA
  • STEFAN ZWEIG             KORKU
  • STEFAN ZWEIG             OLAĞANUSTU BİR GECE
  • STEFAN ZWEIG             BİR KADININ YİRMİDÖRT SAATİ 
  • SİNEM SAL                DANK 
  • GEORGE ORWELL            1984 
  • GEORGE ORWELL            HAYVAN ÇİFTLİĞİ 
  • HARUKI MURAKAMI          SPUTNİK SEVGİLİM
  • GABRIEL GARCIA MARQUEZ   YÜZYILLIK YALNIZLIK 
  • HENRY MILLER             UYKUSUZLUK 
  • CHUCK PALAHNIUK          DÖVÜŞ KULÜBÜ 
  • GUSTAVE FLAUBERT         MADAME BOVARY 
  • ECE TEMELKURAN           BÜTÜN KADINLARIN KAFASI KARIŞIKTIR
  • MICHAEL ENDE             MOMO
  • AHMET HAMDI TANPINAR     SAATLERİ AYARLAMA ENSTİTÜSÜ
  • D.H. LAWRENCE            BAKİRE İLE ÇİNGENE 

  • ve tabii ki başlayıp da bitiremediğim   TUTUNAMAYANLAR
Ayrıca OT Dergi, Kafa Dergi ve Bavul Dergi'yi hala takip ediyorum. Delice güzel yazılar okuyorum, tanışmadığım birçok kişiyle aynı fikirdeyim; benim yerime konuşup yazıyorlar gibi geliyor bu çok güzel bir duygu. Aylık olarak ve artık sayıca da kalınlaşan bu dergileri takip etmek artık biraz zor o yüzden yeni bir yayın ele alamadım. Memnun olduğum yerden devam ediyorum. Sanırım yeni şeyler denemek için yaşlı buluyorum kendimi. Zamanla açılırım herhalde. 
Kolay değil bu yıl 2 kurluk bir İngilizce kursu bitirdim, yakışıklı Loic'e selamlar :)
Shameless, Game Of Thrones ve Black Mirror'ı bitirdim. Stanger Things ve Breaking Bad hala devam ediyor. Tanrım ne güzel diziler izledim. Ve daha başlayacaklarım da var... 
Güzel birkaç film de izledim ama yazmadım. O kadar çok kendim için izledim ki kimselere anlatmaya mecalim kalmadı açıkçası. Kimseye film ve kitap önermedim mesela bu yıl enteresan bir şekilde. Vardır bir bildiğim muhakkak. Hep beraber göreceğiz. 

Hep bir şeyler eksik arkadaşlar. Hiçbir zaman tamamlanmıyor. Kafamızı olmayanlara daldırıp mutsuzluğun gölgesinde sürüklenmektense olabileceklerin içinde yüzüp olmuşlarla mutlu olmayı seçiyorum yılın son günlerinde. Bir daha 2016 olmayacak bu güzel bir haber; bir daha 2016 olmasına razı olmayan yıllar gelsin bu da umut verici bir dilek. 


Benim için iğğğrenç bir yıl daha bitti. 
2017 hepimizin yılı olsun mu artık? Bence olsun! 
Musmutlu yıllar!
Huzurla kalın.






Yorumlar

Popüler Yayınlar